cinta cintun hara :)

Saturday 29 May 2010

buang bayi

aku tak tahulah nape ade lagi manusia mcm korg nie wujud dlm dunia 
smpi sggp buang ank mcm sampah kucing 
pun sayang anak die.. aku sgt emobila org buang2 ank..
wah2 masa sedap2 xnk plak ikir akibatnye bila dah buncit
thu palk kau buang rata2 sanggp plak membunuh!
manusia jenis ape lah ko nie...
klu kau xnak pun baby tue letaklah kat depan umah org ke
letak umah kebajikn ke?
korg xleh nak pikir ye..mengadung 9 bulan sggp plak org jaga kejap xbole?
apelah dosa baby tue kat kau 
ALLAH tue maha besar thu 
aku xthulah iman korg letak mane...
tapi yelhkan aku nie pun pandai berkata2 kena kat bdn idung baru tapi minta2
dijauhkan aku xnk malukan family aku
sayang aku kat depa..
tue isu sebergini btl2 buat aku sedih...
nasip baby tue..
org yg xde ank berebut2 nak ank
tapi korg yg seng nak megenadung buang macm gitu jer..
emm tuelah dunia nie nak TAMAT ddah sbb tue jdi mcm nie..
haish...insaflah sape yg melakukan masiat nie..
korg dah gile sgt nak buat benda xelok 
ape ssh kawin jelah kan seng semua HALAL nie
x,benda yg haram juga korg nak kejar nielah akibatnye..

terjadinye ank luar nikah kdg2 aku terpikir taw 20 thn akn dtg...
adekah ank melayu nie akn wujud ank yg hall ataw sebliknye penuh gan ank luar nikagh?
aku xthulah ape nasip depa nnt bila dah besr korg xkecian ke??
aduh hati aku xthu nak kate mcm kelmarin menintis air mata
aku tgk bayi kena tanm idup2
ya allah mane letak iman korg nie???
mane letak hati perut korg....mmg sedih ya amat aku...
hem nielah die bila dah ikut nafsu semua jadi..
       p/s:insyaallah jika aku kaya suatu hari nnt akn kutubuhkan rumah anak2 yatim agar hidup mereka terjamin untuk mereka2 yg nak buang baby silalh buang baby anda ke rumh kebajikan aku jagnlah korg nak letak merata2 !!!!!! semoga ALLAH PERMUDAH KAN HAJAT AKU amin!

2 comments:

Nurul Hafiza said...

yeahhh !
selamat kan baby comel enn !
sokong2

nuhara said...

yup mmg patut selmatkan

terlebih top :P