cinta cintun hara :)

Thursday 25 August 2016

Assalamualaikum...

As'salam.....

Mencari rezeki dibumi ALLAH s.w.t bukanlah sesenang ABC, tapi usaha selagi mampu, tawakal semoga ALLAH permudahkan semuanya. Fuhh.. lama sangat senyap tanpa khabar berita ye, tak ke mana pun tapi kita tak tahu nak update apa tiap kali nak update asyik tepu je.

Selalu bukak facebook tapi jarang juga update status tengok je lebih, rindu dekat family dekat malaysia rindu dekat mak, tapi nak buat macam mana cari rezeki punya pasal semoga rezeki melimpah ruah cepat-cepat dapat balik malaysia mulakan business.

Dekat sini banyak sabar je kita ni, jumpa orang macam-macam ada yang suka kita ada yang tidak kena pandai bawak diri kalau tidak memang susah, lagi-lagi kalau duduk serumah ALLAH hanya tuhan je tahu tak selesa dia macam mana, minda kena kuat kalau tidak berhuhu lah ye, buat itu salah buat ini tak betul, banyak sabar jelah lagi-lagi kalau orang tu lebih tua, lebih baik elak kan diri, tak kisahlah dia nak kata kita apakan selagi kita boleh elak baik elakkan, kita dekat sini banyak diam. Nak jaga hati semua orangkan.

Kita tak tahu salah apa kita buat, nak kata kita berkurang ajar ALLAH minta simpang tak penah lagi kat sini kita buat hal tapi hamba ALLAH ni tak tahulah taknak bertegur sapa dengan kita, sebagai manusia tak ada yg lari dari buat kesilapan kalau ada berilah tahu ni tidak senyap seribu bahasa tanpa alasan yang kukuh, asyik nak mermerli je, so baik kita jauhkan diri. Dan tak ganggu sape2 kita buat hal sendiri je. Lagi baik, tak sabar nak tunggu bulan 11 nak pergi balik tempat asal robinvale rindu suasa ceria dengan kawan-kawan kat sana.

No comments:

terlebih top :P