cinta cintun hara :)

Monday 18 July 2016

Hidup di australia

Assalamualaikum....

Fuhhh lama kita tak update blog bersawang dah blog kita, banyak nak cerita banyak sangat-sangat dan pegajaran kita dibumi australia nie ada yang baik ada yang tidak, tapi kita percaya setiap apa yang terjadi ada hikmah dan ada pegajaran yang kita dapat. Berlajar selagi kita mampu belajar.
Yang baik kita jadikan panduan yang tak baik kita jadikan tauladan...

Ok first nasihat dari orang merantau, satu pesan kita kawan-kawan yang terfikir dan tergerak hati untuk mencari rezeki dibumi australia silalah cari banyak info yang ada banyak bertanya jangan main pergi, jangan mengunakan AGENT itu satu nasihat kita kat korang, kebanyakkan orang kita jumpa dekat sini banyak menggunakan agent, sebab bgi mereka apa yang agent janjikan betul. Tidak ye tidak semua yang betul. Janji dapat 14k sebulan atau lebih adalah tak betul bulan petama pedapatan kita takkan boleh cecah macam tu sebab kita masih berlajar untuk petik buah.  So jangan terpedaya.

Sepanjang kita dekat sini hampir 4 bulan banyak yang kita belajar, banyak jumpa orang macam-macam ragam dan perangai, ada yang baik dan sebaliknya pun ada, tapi bagi kita selagi niat kita betul in sha allah kita semua akan selamat, kadang sedih tengok orang seagama kita lalai, minum arak sampai sini semua dah jadi lain yelah negara luar tiada sape nak halang tiada sape nak cegah tiada siapa peduli apa nak buat, solat kemana iman kemana semua dah kelaut. Tapi tulah benda-benda nie semua megajar kita untuk dekat dengan allah swt apa yang terjadi apa yang kita lihat jadikan pegajaran, kita dah nasihat kita dah cuba cegah tapi orang tak dengar apa yang mampu kita buat hanya berdoa yang mereka berubah.

Nanti kita sambung pegalaman kita petik buah sampai habis musim grape ☺

No comments:

terlebih top :P